Am primit astazi pe e-mail un slideshow powerpoint cu cateva lucruri interesente despre constructia si  despre cauzele  scufundarii vasului „Titanic”

Urmarind prezentarea,  mi-am amintit de urmatoarele „scrieri” legate de aroganta si nu numai:

Se spune ca John Smith, capitanul vasului, era un om in  vârsta si  se apropia de pensie. Dorind să-l onoreze, constructorii  vasului l-au lăsat să conducă croaziera inaugurală a Titanicului peste Oceanul Atlantic. Smith era genul de om arogant. Era sigur că vasul Titanic este invincibil, atunci când reporterii i-au luat interviu.

Unul dintre reporteri l-a întrebat: „Este adevărat că Titanicul este invincibil?”.  Smith a răspuns: „Nici măcar Dumnezeu nu poate scufunda acest vas!”.

Personal nu stiu sigur daca raspunsul lui Smith a fost chiar asa. Dar daca a fost?

“Sunt John Winston Lennon şi sunt mai popular decât Iisus” este  o alta afirmatie ce a starnit controverse pe intreg mapamondul, dupa ce binecunoscutul fondator al trupei Beatles a rostit-o in public. “Le-am făcut pe toate – enumeraţi voi. Am avut Rolls-uri făcute pe comandă, recorduri de audienţă pe care nu le-a atins încă nimeni, avioane private, turnee mondiale, prea multe femei. Am fumat marijuana cu Bob Dylan şi am primit MBE-ul Coroanei Britanice”.

Din pacate, John Lennon a ajuns…si mai popular, dupa disparitia sa brutala.

Eu cred ca acum, in prag de Sarbatori, ar trebui sa ne gandim un pic mai mult la faptul ca nu este bine sa fim aroganti, sa rostim vorbe grele, sa ne credem puternici, invincibili,  de neinlocuit, titani sau superstaruri.

Puternic este Dumnezeu.