images
  • Asa cum era de asteptat, au inceput atacurile la adresa lui Klaus Iohannis. Sunt convins ca aceste atacuri nu vor fi putine si vor continua pana la finalul campaniei. Sunt mijloace des folosite de masinaria de propaganda PSD-ista.
  • Procesul lui Klaus Iohannis cu ANI, este  chestiunea de care se leaga acum cei ce se tem de victoria presedintelui PNL in alegerile prezidentiale.
  • In procesul cu ANI, Klaus Iohannis a castigat la instanta de fond. Pe de o parte, nu exista motive ca ICCJ sa nu confirme aceasta decizie. Pana acum, Iohannis a cîștigat toate procesele cu ANI. Înalta Curte nu judecă pe fond. Recursul este judecat doar pe legalitate, asta inseamna ca  ICCJ va analiza numai dacă instanta de fond, respectiv Curtea de Apel, care  l-a exonerat, a respectat legea.
  • Pe de alta parte, pana la ora actuala, pe rolul ICCJ  nu exista inregistrat dosarul 508/57/2013,  in consecinta nu are stabilit un termen de judecata. Din practica ICCJ rezulta ca nu este posibila, emiterea unei decizii definitive, in cursul anului 2014,  int-un dosar ce nu are termen pana la ora actuala.
  • Daca ICCJ ar admite recursul ANI, in timpul exercitarii mandatului de presedinte, Klaus Iohannis nu ar pierde mandatul, tinand cont de faptul ca  in caz de  incompatibilitate sau de conflict de interese, eliberarea din functie se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective
  • Pentru presedintele Romaniei, reglementarea aplicabila demnitatii, este Constitutia Romaniei, iar constatarea unei incompatibilitati nu se incadreaza in cazurile constitutionale de vacantare a functiei.
  • In consecinta, consider ca nu este niciun risc pentru desemnarea domnului Klaus Iohannis  in calitatea de prezidentiabil al Aliantei Crestin Liberale.
  • Redau mai jos textele de lege si extrasele din Constitutia Romaniei. Astept dezbateri pe aceasta tema.
  • Nr. unic (nr. format vechi) : 508/57/2013
  • Data inregistrarii 31.05.2013
  • Data ultimei modificari: 25.11.2013
  • Sectie: SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
  • Materie: Contencios administrativ şi fiscal
  • Obiect: anulare act administrativ
  • Stadiu procesual: Fond
  • Părţi
  • Nume Calitate parte
  • KLAUS WERNER JOHANNIS Contestator
  • AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE Intimat
  • INSPECŢIA DE INTEGRITATE Intimat
  • Şedinţe
  • 25.09.2013
  • Ora estimata: 11:00
  • Complet: C1 – Fond contencios
  • Tip solutie: Admite cererea
  • Solutia pe scurt: Respinge contestaţia reclamantului ca fiind formulată împotriva unei persoane fără legitimare procesuală. Admite contestaţia reclamantului în contradictoriu cu pârâta ANI şi în consecinţă anulează raportul de evaluare nr.18367/G/II/24.04.2013 întocmit de ANI.
  • Document: Hotarâre  235/2013  25.09.2013……………………………………………………………………………………………………………
  • Legea 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice, pentru modificarea si completarea Legii nr. 144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, precum si pentru modificarea si completarea altor acte normative.
  • Art. 25 (3) Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat starea de incompatibilitate sau de conflict de interese constituie temei pentru eliberarea din functie ori, dupa caz, constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective…………………………………………………………………………………………………………….
  • CONSTITUTIA ROMANIEI
  • Suspendarea din funcţie
  • ARTICOLUL 95
  • (1) În cazul săvârşirii unor fapte grave prin care încalcă prevederile Constituţiei, Preşedintele României poate fi suspendat din funcţie de Camera Deputaţilor şi de Senat, în şedinţă comună, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, după consultarea Curţii Constituţionale. Preşedintele poate da Parlamentului explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.
  • (2) Propunerea de suspendare din funcţie poate fi iniţiată de cel puţin o treime din numărul deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntârziat, la cunoştinţă Preşedintelui.
  • (3) Dacă propunerea de suspendare din funcţie este aprobată, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea Preşedintelui.
  • Punerea sub acuzare
  • ARTICOLUL 96
  • (1) Camera Deputaţilor şi Senatul, în şedinţă comună, cu votul a cel puţin două treimi din numărul deputaţilor şi senatorilor, pot hotărî punerea sub acuzare a Preşedintelui României pentru înaltă trădare.
  • (2) Propunerea de punere sub acuzare poate fi iniţiată de majoritatea deputaţilor şi senatorilor şi se aduce, neîntârziat, la cunoştinţă Preşedintelui României pentru a putea da explicaţii cu privire la faptele ce i se impută.
  • (3) De la data punerii sub acuzare şi până la data demiterii Preşedintele este suspendat de drept.
  • (4) Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Preşedintele este demis de drept la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare.
  • Vacanţa funcţiei
  • ARTICOLUL 97
  • (1) Vacanţa funcţiei de Preşedinte al României intervine în caz de demisie, de demitere din funcţie, de imposibilitate definitivă a exercitării atribuţiilor sau de deces.
  • (2) În termen de 3 luni de la data la care a intervenit vacanţa funcţiei de Preşedinte al României, Guvernul va organiza alegeri pentru un nou Preşedinte.