candidati1990

Se împlinesc 24 ani de la alegerile din 20 mai 1990. Unii analişti politici susţin că acele alegeri au fost libere. Teoretic aşa este, practic lucrurile au stat cu totul altfel.

„Libertatea” acelor alegeri am simţit-o pe propria piele. Înainte de alegerile din 20 mai 1990, în mare secret, mi-a fost înmănată o delegaţie de reprezentare a Partidului Naţional Liberal într-o secţie de votare din localitatea de domiciliu. Recunosc că am avut ceva emoţii atunci când am predat acea delegaţie preşedintelui secţiei de votare. Preşedintele, „om de bine”, zâmbind cu subînţeles, nu a „divulgat” faptul că printre membri comisiei se află unul care „ţine” cu Radu Câmpeanu.

Rezultatele alegerilor au fost mai mult decât „grăitoare”: Ion Iliescu a obţinut 4650 voturi, Radu Câmpeanu 15 voturi iar Ion Raţiu 5 voturi.

Până la urmă s-a aflat de simpatiile mele politice, iar unul dintre vecinii mei mi-a recomandat să părăsesc localitatea de baştină. Evident că nu am făcut-o, chiar dacă vreo doi ani la rând eram privit de consătenii mei ca un trădător.

Mentalităţile consătenilor mei s-au schimbat nesperat de repede. După 2 ani, la alegerile locale din 1992, candidând pe lista CDR, am intrat în Consiliul local împreună cu alţi doi colegi. Dupa 24 de ani de la acele alegeri, localitatea mea natala, are primar liberal iar eu sunt consilier judetean PNL.

Vecinul meu care în 1990 îmi recomanda să părăsesc localitatea, a rămas până astăzi cu porecla de „Miron Cosma” iar eu trebuie să recunosc că îmi aduc aminte cu plăcere de alegerile din Duminica Orbului dintr-un motiv simplu: aveam numai 26 de ani.

Dupa 23 de ani, impreuna cu Radu Campeanu…

campeanu

