3congres.IRENA

In ziua de 7 aprilie 2012, in calitate de delegat al PNL Maramures, am participat si eu la Congresul Extraordinar al PNL. La Romexpo, PSD, PNL şi PC s-au reunit,  în Congrese,  la care au fost adoptate rezoluţii privind necolaborarea cu PDL şi Traian Băsescu şi a fost oficializat tandemul Victor Ponta – premier şi Crin Antonescu – preşedinte. La acel Congres, proiectul politic al USL a fost prezentat  clar si concis de catre presedintele PNL, Crin Antonescu:  „Sigur că particularitatea cu totul memorabilă este că noi, un partid nedezmințit de dreapta, am dat votul pentru un prim ministru de stânga. Poate și mai spectaculos este că PSD a investit drept candidat al USL, implicit și al său, la președinția României, un om de dreapta. Acestea sunt însă la nivelul cel mai de sus doar semnele angajamentului unei construcții împreună. Știu și știți toți câte sunt și care sunt diferențele între noi. Avem nevoie acum însă pentru o vreme să stăm împreună, să construim împreună fiecare cu ce avem mai bun pentru că suntem două partide, două ideologii, dar avem o singură țară care acum și în anii următori are nevoie de noi toți

In ziua de 22 februarie 2013, in calitate de delegat al PNL Maramures, am participat la Congresul Ordinar al PNL. Din mesajul lui Victor Ponta, presedintele PSD, transmis liberalilor prezenti la Congres,  am retinut urmatoarele: „Sunt foarte conștient și mândru de faptul că sunt prim-ministru al guvernului USL, că am ajuns în această funcție datorita tuturor militanților PNL, în egală măsură cu a celor din PSD și vreau în continuare să conduc un guvern al USL… Crin Antonescu va fi un președinte al Romaniei, foarte bun, presedinte cu care nu o să am nevoie să semnez acorduri de coabitare,  sunt convins că impreuna o să facem ca și până acum, ce este mai bine pentru România”

Tinand cont de cele de mai sus, este foarte clar, Crin Antonescu este candidatul USL la presedintia Romaniei.

Nu as fi deschis discutia pe aceasta tema, daca in ultimul timp nu ar fi fost lansate public, de catre colegii nostri din PSD, mesaje de tipul, furnicutele din PSD si-ar dori un candidat propriu la prezidentiale.

Personal,  le spun colegilor PSD-isti, ca noi cei din PNL, ne-am tinut de cuvant si asta nu de ieri de azi, ci din decembrie 2009, de atunci de cand, in turul doi, l-am sustinut cu toate fortele pe Mircea Geoana. Tin minte ca m-am intalnit in campanie,  cu Anton Rohian, vicepresedinte PSD Maramures la acea vreme.  Anton Rohian a zambit cand m-a vazut impartind pliante cu Mircea Geoana. Tin minte ca in campania de sustinere a lui Mircea Geoana, veneau oamenii de pe Valea Ruscovei si ma intrebau mirati, daca este adevarat ca il sustin pe Mircea Geoana, cunoscut fiind ca vechi membru al unui partid istoric. Le raspundeam foarte hotarat ca,  da, il sustin din convingere pe Mircea Geoana.  Noi, liberalii, ne-am tinut de cuvant si l-am sustinut pe Victor Ponta pentru a ajunge prim-ministru. Este adevarat si faptul ca ne-am respectat cuvantul dat la Congres si nu am „coabitat” cu Traian Basescu.

Sunt convins ca liberalii isi vor respecta cuvantul pana la capat, sustinand Guvernul Ponta, iar PSD-istii vor sustine cu toate fortele candidatura lui Crin Antonescu la presedintie. Furnicutele PSD-iste, impreuna cu albinutele PNL-iste, ar trebui sa colaboreze,   pentru a invinge categoric  „tantarul” propus de Traian Basescu.