New Image a

Este adevarat, in PNL Maramures există anumite tensiuni legate de derularea procesului electoral  intern. Faptul ca noi liberalii,  recunoastem deschis acest lucru, nu inseamana ca astfel de tensiuni nu se regăsesc în viaţa internă a oricărui partid mare şi as putea da  inclusiv numeroase exemple din alte ţări. În România, spre deosebire de celelalte partide mari, PNL este poate cel mai permisiv, cu prezenţa mai multor curente de opinie, cu existenţa frecventa a  unor păreri divergente. Democraţia internă a fost un principiu pe care PNL l-a aşezat mereu la loc de frunte. Declar public ca eu personal nu am avut niciodata  probleme din partea  niciunui lider din PNL pentru faptul ca mi-am spus  liber parerile. Mai nou, mi-am exprimat sustinerea publica pentru colegul meu din Consiliul Judetean, Gavril Ardusatan, asta nu inseamana ca sustinatorii primarului municipiului Sighetu Marmatiei, Ovidiu Nemes, nu mi-au respectat optiunea.

Parerea mea este ca in PNL Maramures, dupa clarificarea  aspectelor care au dus la luarea deciziei de amanare a alegerilor, trebuie sa se ajunga cat mai repede posibil la alegerile pentru desemnarea noii conduceri. Din cate cunosc, Biroul Permanent Teritorial al PNL Maramures, cu unanimitate de voturi, a propus acest lucru conducerii centrale, la luarea acestei decizii participand inclusiv cei doi candidati pentru functia de presedinte, Gavril Ardusatan si Ovidiu Nemes, inscrisi in cursa inainte de a se lua hotararea de amanare a alegerilor.

La Congresul Extraordinar din acest an, presedintele PNL,  Crin Antonescu a spus: “… Domnilor, suntem în Partidul Național Liberal,  unde în loc să ne văicărim, mai bine candidăm… Nimeni nu s-a supărat dintr-un vot vreodată în Partidul Național Liberal. Ceea ce cred însă că, fără a fi apanajul liberalismului, este oricum atributul său,  este că trebuie să știm să ne luptăm. În viață și în politică și în Partidul Național Liberal uneori pierzi, uneori câștigi. Nu e groaznic să pierzi, e groaznic să nu exiști…”

Cu respectul cuvenit ii  invit pe colegii mei liberali să se gandeasca  la aceste lucruri şi le spun că, atâta timp cât vom fi uniti,  vom trece peste orgolii si vom accepta competitia democratica pentru desemnarea liderilor,  PNL Maramures are şansa de a se mentine in postura de principala  forta politica din Maramures. Fara sa spun vorbe mari, eu cred ca Maramuresul are nevoie de un partid liberal puternic.

PNL Maramures  isi va rezolva in mod democratic problemele interne si va ramane unit si puternic, asta este convingerea mea. Repet, la ora actuala, PNL Maramures are o echipa omogena de consilieri judeteni, cel mai mare numar de primari din judet, lideri politici si parlamentari cu notorietate, organizatie de tineret puternica, oameni capabili sa faca performanta  la viitoarele alegeri. Eu cred ca PNL Maramures va  obtine rezultate foarte bune la alegerile europarlamentare de anul viitor si  va contribui  din plin la victoria candidatului USL pentru functia de Presedinte al Romaniei, domnul Crin Antonescu. In consecinta, adversarii, ca sa nu zic dusmanii PNL,  nu ar trebui sa se bucure prea repede.

Nota: Avand in vedere  faptul ca sunt implicat in competitia electorala interna, tin sa precizez ca articolul reprezinta opinia mea personala, nefiind un comunicat oficial al  Departamentului de Comunicare  din cadrul PNL Maramures.

UPDATE: PNL Maramures se pregateste intens de alegeri.

PNL Maramures a demarat pregatirile pentru anul electoral 2014. Se lucreaza la constituirea  retelelor electorale, la stabilirea targetului electoral pentru fiecare organizatie locala si la desemnarea responsabilior pentru fiecare sectie de votare. In sedinta Biroului Politic Teritorial de vineri 19.07.2013, au fost adoptate primele hotarari in acest sens.

In privinta  alegerilor interne, este posibil  ca acestea sa aibe loc in luna septembrie.. Decizia privind  stabilirea datei de desfasurare a Conferintei Judetene de Alegeri, apartine Biroului Politic National. 

In rest, am observat faptul  ca,  Gavril Ardusatan, acum secretar coordonator al  organizatiei judetene, implicat in mod serios in actiunile de organizare a filialei, prin discutii echilibrate cu primarii liberali si cu ceilalti lideri din teritoriu, isi consolideaza pozitia de lider liberal,  fiind in continuare favorit  la castigarea functiei de presedinte al PNL Maramures. 

Asa cum am mai scris, sunt convins ca PNL Maramures va ramane unit si puternic,  iar in 2014,  va  obtine rezultate foarte bune la alegerile europarlamentare si  va contribui  din plin la victoria candidatului USL pentru functia de Presedinte al Romaniei, domnul Crin Antonescu. In consecinta, adversarii, ca sa nu zic dusmanii PNL,  nu ar trebui sa se bucure prea repede.