Stiu, vi se pare socant titlul articolului. Am promis unui coleg   ca voi  scrie  un articol cu acest titlu, daca d-na Kovesi va fi numita sefa la DNA. Daca am promis, ma tin de cuvant,  pentru ca si colegul meu s-a tinut de cuvant si l-a votat pe Mircea Geoana, liberal fiind, a votat USL la alegerile locale pentru a scapa tara de baronii PDL,  m-a ascultat si a fost la Referendum, in decembrie a votat USL, pentru ca niciodata sa nu se mai intample  ca oamenii sa fie audiati pe strada, jurand pe Biblie, pe capota masinii, pentru ca au fost, sau nu au fost la vot. Recunosc, articolul era in asteptare, inca de luni. Aseara am crezut ca, desi mi-a trecut glontul pe la ureche, am scapat de Laura Codruta Kovesi. Asa am inteles de la Victor Ponta, omul pe care noi liberalii l-am sustinut cu toate fortele sa ajunga prim-ministru. Vorba lui Sorin Rosca Stanescu, m-am culcat cu Victor Ciorbea, fostul meu sef de partid, posibil ministru de justitie si m-am trezit cu Laura Codruta Kovesi la DNA.

In emisiunea Sinteza zilei, de Duminica 31 martie 2013, a fost prezentat un interviu cu Laura Codruta Kovesi. Doamna Kovesi sugera in interviu ca si in Codul de procedura penala din 1968 era prevazut juramantul pe Biblie sau pe Cruce.

Daca in 1993, la examenul de Procedura penala, examinat  fiind  de profesorul  Gheorghita Mateut, raspundeam in acest mod, as fi primit cel mult un doi si eram trimis in toamna, eventual la reexaminare.

CODUL DE PROCEDURA PENALA     * Republicat

ACT EMIS DE: MAREA ADUNARE NATIONALA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 58 – 59 din 26 aprilie 1973

 Art. 85  Juramintul martorului

Inainte de a fi ascultat, martorul depune urmatorul juramint: „Jur ca voi spune adevarul si ca nu voi ascunde nimic din ceea ce stiu”.

Unde vedeti referirea la Biblie sau la Cruce?  Nu trebuie sa fi jurist eminent  si sa cunosti bine Istoria dreptului, ca sa-ti dai seama ca in regimul comunist nu era posibil juramantul cu formula religioasa.

Noi, liberalii, ne-am tinut de cuvant. Liberalii rămân fideli ideii de depolitizare reală a justiției și susțin în continuare că șefii parchetelor trebuie să fie persoane asupra cărora nu există nicio suspiciune de partizanat politic. În acest context, PNL s-a opus propunerii și numirii Laurei Codruța Kovesi la șefia DNA. Eu cred ca in Romania sunt sute de procurori care pot ocupa cu succes aceasta  functie, fara sa fie acuzati de partizanat politic. PNL respectă statul de drept și subliniază, din nou, că numirile procurorilor nu pot face subiectul negocierilor politice.

Ce urmeaza? Mergem inainte cu USL.  Sper ca oamenii sa ne ierte si sa inteleaga, daca pot, „subterfugiile„  acestei numiri. USL are o responsabilitate enorma in fata cetatenilor, in special  in fata celor 7, 4 milioane, care au votat pentru demiterea lui Traian Basescu.

Mama ei de coabitare! Personal, sunt foarte suparat pe Victor Ponta si pe  prietenii mei politici din PSD. Anul viitor vor fi alte alegeri. Mie in mod cert o sa-mi treaca supararea pana atunci, sper sa le treaca si celor 7,4 milioane de romani „antibasisti”