CONSTITUTIA ROMANIEI, ARTICOLUL 80:

(2) Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.

Un lucru este cert, eu vreau un Presedinte, nu un „comandant”  generator de tensiune, ura si dezbinare.

În discursul susţinut în faţa celor două Camere ale Parlamentului, Crin Antonescu a declarat: Dacă nu veţi fi demis la referendum domnule Băsescu, eu mă retrag definitiv din viaţa politică.

Pastrand proportiile, declar si eu acelasi lucru. Este adevarat ca nu am mult de pierdut, doar un mandat de consilier judetean USL-PNL.

UPDATE: De la promisiunea mea privind retragerea din politica, in cazul revenirii lui Traian Basescu la Cotroceni, lucrurile s-au schimbat radical. Curtea Constitutionala a schimbat din mers regulile jocului. Conform deciziei Curtii, trebuie sa se prezinte la vot 50% din numarul total de alegatori. Listele electorale sunt pline de erori, din liste rezulta ca in Romania, aproape toata lumea are drept de vot. In UE, doar in Lituania mai este cerut cvorumul de 50%. Nicaieri in Europa nu se inregistreaza prezente mari la vot. Acesta fiind motivul neimpunerii unui cvorum de prezenta.

Traian Basesu indemna oamenii la boicot, lucru inadmisibil intr-o tara civilizata, democratica. Ce-ar fi daca PDL-istii nu s-ar prezenta nici la alegerile parlamentare?

In decizia mea de dupa vot, referitoare la oportunitatea ramanerii in politica, voi tine cont de parerea celor care se vor prezenta la urne si de decizia Parlamentului, care conform deciziei Curtii Constitutionale, va trebui sa se pronunte cu privire la calea de urmat in cazul neintrunirii cvorumului. Asa cred ca este normal sa se intample, intr-o democratie consolidat, dintr-o tara europeana. Eu cred ca Romania este o tara europeana.

